VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

 

Abacist, s. r. o.

Ulica Čajkovského 6332/44, 917 08 Trnava

IČO: 51329298

 

1. Spoločnosť je dodávateľom služieb a komponentov pre distribúciu elektrickej energie a priemyselnú automatizáciu (ďalej iba ako„Tovary a Služby“) .

2. Spoločnosť dodáva Tovary a Služby odberateľom na základe objednávok odberateľov za podmienok stanovených zmluvou o dodávke Tovaru alebo Služby a týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.

3. Objednávkou odberateľa sa rozumie objednávka dodania Tovaru alebo Služby uskutočnená písomnou formou (za písomnú formu sa považuje taktiež objednávka faxom, elektronicky /e-mailom/), popr. telefonicky. Objednávkou si odberateľ objednáva u Spoločnosti Tovar alebo Službu. Objednávka musí obsahovať všetky náležitosti obchodných listín: obchodné meno odberateľa, sídlo, IČO, DIČ atď. Ďalej, minimálne špecifikáciu objednaného Tovaru alebo Služby, jeho množstva, spôsob dodania a spôsob úhrady kúpnej ceny.

4. Na základe objednávky Tovaru alebo Služby Spoločnosť vyhotový potvrdenie objednávky, v ktorom budú uvedené:

(a) špecifikácia Spoločnosti (dodávateľa) a odberateľa;

(b) číslo objednávky;

(c) špecifikácia objednaného Tovaru alebo Služby, jeho množstva a ceny;

(d) lehota pre dodanie Tovaru alebo Služby;

(e) spôsob dodania Tovaru alebo Služby;

(f) spôsob úhrady a splatnosť kúpnej ceny

(ďalej iba ako „Potvrdenie objednávky“).

5. Potvrdenie objednávky bude zaslané odberateľovi faxom, poštou alebo elektronicky (e-mailom). Doručením Potvrdenia objednávky dochádza k uzatvoreniu zmluvy o dodávke tovaru.

6. Kúpna cena Tovaru alebo Služby bude stanovená podľa aktuálneho cenníka Spoločnosti, platného ku dňu vystavenia Potvrdenia objednávky alebo podľa ceny určenej v rámcovej zmluve uzatvorenej medzi Spoločnosťou a odberateľom.

7. Tovar alebo Služba bude odberateľovi dodaný/á v lehote a spôsobom stanovenými v Potvrdení objednávky. K dodávke bude priložený dodací list a faktúra – daňový doklad. Spoločnosť je oprávnená predĺžiť lehotu dodania Tovaru alebo Služby v prípade omeškania dodávateľov Spoločnosti s dodávkou objednaného Tovaru, vždy je však povinná odberateľa o tejto skutočnosti vopred informovať. V takom prípade je ktorákoľvek zo zmluvných strán oprávnená odstúpiť od zmluvy o dodávke tovaru alebo Služby.

8. Spoločnosť je oprávnená odmietnuť príjem objednávky odberateľa. Spoločnosť nie je povinná odmietnutie objednávky odberateľovi odôvodňovať.

9. Spoločnosť poskytuje odberateľom záruku za akosť dodaného Tovaru alebo Služby v dĺžke 24 mesiacov odo dňa dodania Tovaru alebo Služby, ak sa nedohodli na dlhšom záručnom období v písomnej forme.

10. Kúpnu cenu dodaného Tovaru je odberateľ povinný uhradiť na základe faktúry – daňového dokladu vydaného Spoločnosťou a priloženého k dodávke Tovaru alebo Služby. Splatnosť kúpnej ceny Tovaru alebo služby je stanovená na 14 dní, pokiaľ nie je v Potvrdení objednávky alebo vo faktúre uvedené inak. Dodávateľ si vyhradzuje právo na dodanie Tovaru alebo Služby až po uhradený zálohovej faktúry, ak sa tak vopred dohodol s odberateľom a uviedol to v Potvrdení objednávky.

11. Pri omeškaní odberateľa so zaplatením kúpnej ceny Tovaru alebo Služby alebo jej časti má Spoločnosť právo požadovať po odberateľovi úrok z omeškania vo výške 0,1% z kúpnej ceny Tovaru alebo Služby alebo jej neuhradenej časti za každý deň omeškania.

12. Práva a povinnosti medzi Spoločnosťou a odberateľom, ktoré vzniknú z uzatvorenej zmluvy o dodávke Tovaru alebo Služby, sa riadia slovenským právnym poriadkom. Záväzkový vzťah založený zmluvou medzi Spoločnosťou a odberateľom sa riadi zákonom č. 513/1991 Zz., obchodný zákonník. Všetky spory, ktoré vzniknú zo zmluvy medzi Spoločnosťou a odberateľom a v súvislosti s ňou, vrátane sporov o jej platnosť, výklad alebo zrušenie, budú riešené pred Rozhodcovským súdom Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory v Bratislave podľa jeho základných vnútorných právnych predpisov, a to troma rozhodcami. Strany sa podrobia rozhodnutiu tohto súdu. Jeho rozhodnutie bude pre strany záväzné.

Odberateľ bol s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami Spoločnosti riadne oboznámený, súhlasí s nimi a tento svoj súhlas svojou objednávkou Tovaru alebo Služby potvrdzuje.